|
AT ATX |
|
Skrivemetro > AT > ATX | Index - Forside | |
Du finder et link til årets AT-emne og til FG-lærernes ideer til emnet på forsiden af Lectio, når det må offentliggøres.
ATX starter i uge 5. Forløbet adskiller sig fra de andre AT-forløb ved at det er starten på din egen AT-eksamen. Du skal i tilknytning til årets AT-emne vælge to fag. Der er krav om, at det ene fag skal være på B-niveau, og nogle gange kræves metoder fra forskellige hovedområder. Disse rammer for fagvalg offentliggøres samtidig med og som en del af opgaven. Der vil mulighed for at vælge en "klassisk" AT-opgave (opgave B) eller en innovationsopgave (opgave A).
Her finder du AT-pjecen 2018/2019
Forløbsplan for 2018/19
Forløbet Mandag d.28. januar Udmelding af opgaver og elektronisk ressourcerum i festsalen kl.10:00. Dernæst to vejledningsmoduler med hum, samf og natvid i løbet af selvsamme uge
Onsdag d. 30. januar Vejledningscafé i afsluttede fag i forbindelse med lektiecaféen.
Tirsdag d. 5. februar 23:59 Valg af fag via Lectios forside: Fagene vælges på baggrund af samtale forud med ens undervisere om fagene kan bruges til ens sag.
Ultimo februar Tildeling af individuelle vejledere
Uge 8 og 9 (20/2-1/3) 1. møde med vejledere i løbet af perioden. Forsideark med angivelse af fag og den valgte sag medbringes til 1. vejledning.
Fredag d. 8. marts kl. 08.10
Uge 12 (18/3-22/3) Skriveeftermiddag onsdag fra kl. 12.00 og fredag d.22.3 er hele dagen skrivedag. Vær opmærksom på at 2. vejledning kan forefindes i hele ugen, og mandag og tirsdag kan vejledningen ligge frem til kl. 17.00.
Torsdag d. 28. 3 kl. 08:10 Aflevering af synopsis elektronisk i Lectio (Husk korrekt forsideark. Blanketten kan hentes i forsiden af lectio og skrivemetroen)
Medio april Klassens team orienterer om AT-eksamen
AT-prøven Der er tre elementer i den afsluttende prøve:
Se hvordan du kan forberede dig til eksamen i AT (link til skemaet)
Evaluering & kompetencer
Innovationsopgaven Innovationsopgaven (opgave A) bygger som den klassiske ATX-opgave (opgave B) på et problem, der behandles ud fra to forskellige fags metoder. Det der er særligt ved innovationsopgaven er, at man her tager udgangspunkt i 'virkelige problemer', at vi ofte inddrager eksterne partnere (dem der har problemet) og at man udarbejder en løsning, hvis relevans og konsekvens vurderes. Du kan læse mere om innovation her.
Nyttige links Synopsis-problemformulering-metodeafsnit spec. i AT (PP) Religion i AT - ideer fra det teologiske fakultet EMU: om AT-2016 i forskellige fag
Mest til lærerne Flyom 7-punktmodel - fra EMNE til PROBLEMFORMULERING (PP) og kommentar til (dok) EMU: Forslag til et vurderingsskema for censur
De sidste års emner & ressourcerum Du kan se hvad de sidste års temaer har været:
Alternativer (2018) Menneskets forhold til naturen (2017 Grænser (2016) Kommunikation - muligheder og begrænsninger (2015) Mad og mennesker (2014)
Kampen for det gode liv (2013)
|